Thursday, November 25, 2010

BEVERAGES

Kebanyakan operasi penyediaan makanan dan minuman menerima keuntungan daripada penjualan minuman atau juga dikenali sebagai beverages.  Ini terutamanya buat perniagaan seperti bar dan kelab malam. Minuman dapat menjana keuntungan yang banyak kerana ianya boleh dihidangkan dengan mudah, pada bila-bila masa dan tidak memerlukan jumlah pekerja yang ramai untuk beroperasi

Secara asasnya minuman dibahagikan kepada 2 kategori iaitu minuman beralkohol dan minuman tidak beralkohol. Kategori ini juga yang membezakan antara minuman yang disediakan (prepared beverages) dan minuman siap sedia untuk diminum (ready to drink beverages)

       






prepared beverages

Minuman siap sedia untuk diminum boleh terus dihidang dan diminum apabila ianya telah sampai atau diterima dari pengilang atau pembuat tanpa dilakukan sebarang penambahan atau perubahan ke dalam minuman itu. Manakala minuman yang disediakan di premis penyediaan adalah minuman seperti kopi, teh atau koktel. Perkhidmatan minuman jenis ini tidak memerlukan sukatan yang standard untuk disediakan. 



ready to drink beverages











No comments:

Post a Comment